Ridderheims

Ett godare Sverige

Digital kampanj | Print

I samband med valet 2014 gav sig Ridderheims in i debatten med vallöftet ”Välj Ridderheims – för ett godare Sverige”. Via banners på Aftonbladets valkompass kom man till en kampanjsajt där 100 inläggningsburkar släpptes varje morgon kl. 08.00. Där kunde vem som helst skicka en inläggning till sin kompis för att göra Sverige lite godare. Syftet var att fler skulle upptäcka Ridderheims inläggningar som dessutom hade fått ny kostym.

Kl. 08.01 varenda morgon hade burkarna tagit slut. Ridderheims Facebook-fans blev 40% fler, kampanjsajten fick över 20 000 unika besökare, 1 200 personer gav och 1 200 personer fick en inläggning. Så det gick bra, kort sagt.

Banners på Aftonbladets valkompass ledde in till kampanjsajten.

På sajten kunde man ge bort en inläggning för att göra Sverige lite godare.

Folkets givmildhet presenterades på sajten och i givarnas Facebook-flöden.

Våra jobb